okullarda değerler eğitimi uygulamaları

Okullarda Değerler Eğitimi Uygulamaları

Bu sayfalarda Milli Eğitim Bakanlığınca Okullarda Değerler Eğitimi Mevzuatı, nasıl uygulanması gerektiği, amacı, okullardaki uygulamalar hakkında bilgiler yer almaktadır. Ayrıca konu ile ilgili dokümanlara, sunumlara, videolara ulaşmanızı sağlayacak bağlantılar yer almaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı Değerler Eğitimi Mevzuatı

Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2010/53 nolu genelgesinde değerler eğitiminin  kapsamı:

“Toplumsal hayatı oluşturan, insanları birbirine bağlayan, gelişmeyi, mutluluğu ve huzuru sağlayan, risk ve tehditlerden koruyan ahlaki, insani, sosyal, manevi değerlerimizin tüm bireylere kazandırılmasında en önemli etken eğitimdir. Bu kazanımlarımızın öğrencilerimize aktarılması da değerler eğitimini oluşturmaktadır.”

Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2010/53 nolu genelgesi  ile 2010-2011 öğretim yılından itibaren Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı tüm resmi ve özel örgün eğitim kurumlarının bütün sınıf ve şubelerinde uygulamaya konulan “ Değerler Eğitimi Projesi “ ile ilgili yapılan çalışmalar yapılmaya başlanmıştır.

İllerde il Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından hazırlanan “değerler eğitimi uygulama yönergesi” il genelinde uygulanabilmektedir. Değerler Eğitimi ile ilgili Kulüp faaliyetleri yapılabilmektedir. Okul komisyonlarınca belirlenen değerler eğitimi çalışmaları kurum tarafından uygulanabilmektedir.

Değerler Eğitiminin Amacı:

Değerler eğitimi ile sadece değerler hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmaları amaçlanmamalıdır. Öğrencinin öğrendiği değerleri, yaşam biçimi haline getirmesi amaçlanmaktadır. Öğrenilen değer davranış haline dönüşmeli ve kişilik ve karakter oluşumunda yapı taşları olmalıdır.  Önemli olan değerin yaşam biçimi haline, davranış özelliğine dönüşmesini sağlamak olmalıdır.

Değerler Eğitimi Hedefleri:

  • Öğrencilere temel insanî değer ve erdemlerin insanı davranış olarak kazandırılması,
  • Toplumsal değerlerin okul ortamında pekiştirilmesi
  • Öğrencilerde sorumluluk duygusu ve davranışının kazandırılması.
  • Öğrencilerin hayatta rehberlik edecek ahlaki değerlerle donatılmış olmasının sağlanması
  • Kültürel değerlerimizin güçlendirilmesi,
  • Okul ve çevresindeki sosyal yaşamın ahlaki ve etik değerlere uygun olarak şekillenmesi,
  • “Ahlak Temelli Disiplin” kavramının yerleştirilmesi.
  • Öğrencilerde ahlaki bir topluluk bilincinin oluşturulması.

Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen değerler:

Sevgi, Sorumluluk, Saygı, Hoşgörü ‐ duyarlılık, Özgüven, Empati, Adil olma, Cesaret, liderlik,  Nazik olmak, Dostluk, Yardımlaşma, Dayanışma, Temizlik, Doğruluk- dürüstlük Aile birliğine önem verme, Bağımsız ve özgür düşünebilme, İyimserlik, Estetik duyguların geliştirilmesi, Misafirperverlik, Vatanseverlik,  İyilik yapmak, Çalışkanlık, Paylaşımcı olmak, Şefkat – merhamet, Selamlaşma, Alçakgönüllülük, Kültürel mirasa sahip çıkma, Fedakârlık.

Okullarda Uygulanabilecek Değerler Eğitimi Etkinlikleri

Okullarda Değerler Eğitimi Uygulamaları ve Etkinlikleri olarak,  verilmek istenen değerle ilgili olarak bilgi, hikaye ve videolar izletebilirsiniz. Okul içinde ve aillelere yönelik seminerler verebilir, örnek şahsiyetlerin katılımını sağlayabilirsiniz. Okullarda Değerler Eğitimi uygulamaları olarak afişler, sloganlar, güzel sözler, oyunlar, tiyatro, kısa film çalışması, yarışmalar (şiir, resim kompozisyon…) düzenlenebilir, okul duvar gazetesi çıkartılabilir.

Okullarda belirlenen ayın değeri ile ilgili olarak, tavsiye kitaplar okutulabilir, filmler izletilebilir.

Ayın değerlileri olarak belirlenen öğrenciler, ödüllendirilebilir, okul web sitesinden, panoda isimleri, çalışmaları sergilenebilir, Bayram törenlerinde öğrencilerin önünde onurlandırılabilirler.

Gönüllü veliler ve kuruluşlar ile birlikte çalışmalar, kampanyalar, yardım faaliyetleri yapılabilir.

Değerler  ile ilgili Huzurevi, kardeş okul, ihtiyaç sahipleri, önemli mekanlar, müzeler vb. ziyaret edilebilir.

Okullarda değerler eğitimi uygulamalarında, okulların ve öğrenci seviyelerine uygun olarak hikayeler, yarışmalar, kitaplar, filmler belirlenmelidir. Web sitemizde değerler eğitimi etkinlikleri sınıf seviyelerine göre kategorize edilmiştir. Konu arama filtresini kullanarak aradığınız konularla ilgili sayfalara ulaşabilirsiniz.

Okul Öncesinde Değerler Eğitimi Uygulamaları

Okul öncesinde değerler eğitimi çalışmalarında yaş, beceri ve akademik sevilerine göre etkinlikler yapılmalıdır. Bu yaşlarda okuma yazma eğitimi tamamlanmadığı için kitap yerine görsel açıdan zengin etkinlikler uygulanmalıdır. Seviyelerine uygun filmler izlettirebilir. Etkinlikler  değerleri kapsayacak şekilde tasarlanıp uygulanırsa verimli olacaktır. Örneğin harfleri öğretirken değerlerin baş harfleri de kullanılabilir. Oradan hareket ile örneğin S harfi Sorumluluk değeri kavratılabilir.

İlkokulda Değerler Eğitimi Uygulamaları

İlkokulda değerler eğitimi uygulamaları olarak hikayeler, afişler, panolar, filmler, tiyatro, yarışmalar, kitaplar, oyunlar kullanılabilir. İlokulda değerler eğitimi ile ilgilili olarak web sitemizde faydalanabileceğiniz linkler aşağıdadır. Değerler Eğitimi Tıklayınız >>

Ortaokulda Değerler Eğitimi Uygulamaları

Lisede Değerler Eğitimi Uygulamaları

Değerler Eğitimi Kaynak Linkleri:

Etkinlikler:

Değerler :

Değerler Eğitimi :

        …  Daha fazlası için sitemizde “Konu Arama Filtresini” kullanabilirsiniz. Değerler Okulu olarak içerik güncellemelerimiz düzenli olarak yapılmaya çalışılacaktır. Sitemizi takip etmeye devam ediniz.